Okęcie - wzmiankowana już w XV w. wieś podlegająca parafii Służew, zamieszkana przez szlachtę herbu Wierzbowa oraz Prus i Radwan. Na początku XVI w., liczącą ok. 34 ha (2 łany), przejęła rodzina Okęckich, od których wzięła swoja nazwę. Jej właściciele zmieniali się dosyć często: w XVII w. była to rodzina Petrykowskich a w połowie XVIII w. do swoich dóbr Załuski, Opacz i Raków dołączył ją ostatni adiutant króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, generał lejtnant wojska Obojga Narodów Arnold Anastazy Byszewski z Drozdowa herbu Jastrzębiec. Łącznie istniało tu wówczas 26 gospodarstw. Po rozbiorach dobra trafiły do rodziny Łabęckich, którzy połączyli je z resztą Rakowa a także Marcinówką, tworząc olbrzymi folwark. Jego centrum znajdowało się na terenie zajmowanym po wojnie przez Krajowy Port Lotniczy a całość podlegało gminie Pruszków. W 1856 roku pobudowano tu pałacyk, który zaprojektował B. Orłowski. Gospodarstwo wymieniane było jako wzorowe, posiadające bardzo nowoczesną jak na ówczesne czasy oborę. Rozrosło się do prawie 700 ha, miało prawie 30 murowanych budynków. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości tereny te podlegały gminie Skorosze. W 1925 roku, wraz z Paluchem i Służewcem cały folwark został wykupiony przez zarząd miejski, który doprowadził tu linię tramwajową, zbudował drogę dojazdową ze Śródmieścia (dzisiejsza al. Żwirki i Wigury) a w latach 1933-34 z Pola Mokotowskiego przeniósł port lotniczy. Na terenach Rakowa powstały już wcześniej Polskie Zakłady Skoda, położono również tory kolejowe. Powstało wówczas wiele zabudowań przemysłowych a także niskiej zabudowy mieszkalnej. Część terenów utrzymała lokalny charakter rolniczy. W 1945 roku utworzono tu siedzibę gminy a w 1951 roku całość włączono w granice administracyjne Warszawy.
Teren położony w obrębie: ul. Łopuszańska, ul. Grójecka, linia kolejowa od stacji Warszawa-Rakowiec (wzdłuż ul. Drygały i ul. Iłżeckiej) do wysokości ul. Skawińskiej, w kierunku zachodnim na południe od Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina, w kierunku południowo -zachodnim następnie północnym przez tereny lotniska Okęcie, na zachód do Al. Krakowskiej po południowej stronie ul. Ruchliwej, pętla autobusowa w al. Krakowskiej, ul. Mineralna, ul. Działkowa, ul. Krakowiaków, ul. Flisa wraz z hipotetycznym przedłużeniem.
W obszarze wydzielone są podobszary:
Okęcie - Kolonia Stasin (ul. Działkowa, ul. Nieduża z hipotetycznym przedłużeniem do ul. Chechowej i dalej, al. Krakowska, ul. Mineralna).
Okęcie - Kolonia Rakowiec (al. Krakowska, linia kolejowa Warszawa-Radom, równolegle do ul. 1 Sierpnia na wysokości ul. Leżajskiej, ul. Sulmierzycka, ul. 1 Sierpnia).
Okęcie - Jadwisin (al. Krakowska, ul. 1 Sierpnia, ul. Sulmierzycka, ul. Lechicka).
Okęcie - Kolonia Okęcinek (al. Krakowska, ul. Lechicka, ul. Radarowa, ul. 17 Stycznia).
Okęcie - Raków (al. Krakowska, ul. 17 Stycznia, ul. Sekundowa, północna strona Instytutu Lotnictwa)
Okęcie – Zbarż (linia kolejowa od stacji Warszawa-Służewiec do stacji Warszawa-Okęcie, ul. Winiarska, ul. J. G. Bennetta, ul. Bogucicka z hipotetycznym przedłużeniem za Stawem Zbarskim, ul. Sasanki)