Stefan Drzewiecki (1843 lub 1844-1938) - wynalazca, pionier żeglugi powietrznej i podwodnej. Jego życiorys pełen jest nieścisłości - wywodził się z bardzo patriotycznej rodziny szlacheckiej. Na świat przyszedł na Podolu - bądź to w rodzinnych dobrach Jaśkowice (w których się wychowywał), bądź też we wsi Kunka. początkowo kształcił go domowy guwerner, później kształcił się w Paryżu. Ukończył tam LEcole Centrale des Arts et Manufacture. Jego pierwszym opatentowanym wynalazkiem był licznik kilometryczny dla dorożek, którego masową produkcję przerwał w 1870 roku wybuch wojny francusko-pruskiej. Po upadku Komuny Paryskiej znalazł się w Wiedniu, gdzie na Wystawie Powszechnej przedstawił m.in. automatyczny sprzęg wagonów kolejowych (wzbudził ogromne zainteresowanie) oraz cyrkiel wykreślający przekroje stożkowe. Przyrządem automatycznie kreślącym drogę statku na mapie (tzw. dromografem) zainteresował władze rosyjskie, które zaproponowały mu przyjazd do Petersburga. Tam w 1877 roku stworzył jednoosobową łódź podwodną (na jej bazie zaprojektował łodzie czteroosobowe), wyrzutnie torped, aparaty tlenowe i peryskopy, jednak kłopoty natury prawno-administracyjnej spowodowały jego wyjazd z Rosji po piętnastu latach. Po powrocie do Paryża opracował teorię obliczania śmigła a w 1909 roku przedstawił prototyp samolotu "Canard" o automatycznej stabilizacji. Swoje laboratorium miał w wieży Eiffla, opuścił je dopiero pod koniec I wojny światowej. W Saint-Cyr pod Wersalem powołał do życia Instytut Aerodynamiczny i wybudował w nim pierwszy specjalny tunel do przeprowadzania eksperymentów. Był autorem wielu publikacji naukowych, głównie z zakresu lotnictwa. Bardzo wspierał działania młodych naukowców, dlatego też po odzyskaniu przez Polskę niepodległości przekazał Czesławowi Witoszyńskiemu znaczną dotację celową na Warszawski Instytut Aerodynamiczny a swoją paryską pracownię zapisał testamentem państwu polskiemu. Zmarł i został pochowany w Paryżu.
Stan obecny:
Bloki osiedla Okęcie Lotnisko. Powstały wg proj. Jerzego Baumillera i Jana Zdanowicza pod koniec lat 50 XX w. Budynki są niskie z uwagi na sąsiedztwo lotniska.
Data nadania nazwy: 1960.03.31