Po jej nieparzystej stronie pod koniec XIX w. powstała stacja towarowa Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.
Powstała w 1770 jako droga biegnąca wzdłuż wału, którą uregulowano w 1825. W 1875 została drogą na miejscu wałów miejskich i fosy. Wokół ciągnęły się sady i pola, ale szybko nieparzysta strona zajęta została pod tory kolei towarowej. Przy Srebrnej wzniesiono 3 budynki dla kolejarzy z czerwonej cegły, a teren ogrodzono murem. Po drugiej stronie stanęły domy robotnicze, nieco dalej kamienice, na rogu ze Srebrną zbudowano fabrykę metalurgiczną Bormana i Szwede. Ulicę wybrukowano kamieniem polnym, od 1930 roku jeżdżą nią tramwaje. W czasie II wojny poważnie ucierpiała. Po wojnie uruchomiono stację Warszawa Główna, a w 1961 zlikwidowano stację towarową. W 1964 ulicę znacznie poszerzono.
Stan obecny:
Nr 1: Dworzec Warszawa Główna. W 1946 stanął tu prowizoryczny budynek z kasami i bufetami i poczekalnią. Powstał w 1961 zamiast stacji towarowej, działał prężnie do 1975, ale jeszcze w 1996 odjeżdżały stąd pociągi do Warki i Radomia. Dziś mieści się tu Muzeum Kolejnictwa od 1972.
Nr 22: Dom Towarowy JUPITER.
Nr 25a: Centrala Powszechnego Banku Kredytowego. Powstała na resztkach budynków Zakładów Wytwórczych Lamp Elektrycznych „POLAM” im. Róży Luksemburg zbudowanych w 1947-9. Na pocz. Lat ’90 zakład zbankrutował. W 1999 biuro proj. APA Wojciechowski zaprojektowało budynek dla PBK, włączając w budowlę resztki zakładów lampowych. Bank ma 8 pięter, do 3-ciego sięgały zakłady Róży Luksemburg.
Stołówka dla pracowników Zakładów Lampowych. Dziś mieści się tu oddział banku PBK.
Nr 28: Biuro Udostępniania i Archiwizacji Dokumentów IPN. Budynek powstał po wojnie dla Robotniczej Spółdzielni Wydawniczej RUCH, ale w 2001 umieszczono tu biuro, gdzie można składać wnioski o udostępnienie tajnych akt.
Nr 33: Salon Samochodowy Zakładów Daewoo FSO. Na pocz. XX w. mieściła się tu zajezdnia dorożek konnych, a w 1928 teren kupiła Spółka Naftowa LIMANOWA, gdzie zbudowała jedną z pierwszych w kraju stacji obsługi samochodów. W 1938 działała tu już stacja obsługi Józefa Łepkowskiego AUTO OBSŁUGA S.A. W czasie wojny stacja obsługiwała pojazdy Wehrmachtu. Od 1957 należy do FSO na Żeraniu, a od 1996 do Daewoo.
Brama wjazdowa na bocznicę. Jej fragment znajduje się na trawniku obok torów tramwajowych, u wylotu ul. Srebrnej. Znak Polski Walczącej upamiętnia żołnierzy AK.
f8m6az
http://ivermectinetc.com/ stromectol otc
cw2ez5t
https://cialiswbtc.com/ side effects for tadalafil
cialis cost https://cialismat.com/
https://nextadalafil.com/ cialis cost
side effects for tadalafil https://cialisvet.com/
cheapest tadalafil cost https://cialisicp.com/
generic tadalafil from uk https://cialistrxy.com/
tadalafil side effects https://cialiswbtc.com/
https://cialiswbtc.com/ cheapest tadalafil cost
cialis cost https://cialismat.com/
Opinion Finasteride Propecia
Bentyl Dicyclomine Medicine Visa Accepted
Mysearchdial
Metoprolol
Tinnitis Keflex
Cialis Generico Siti Sicuri
ed cialis
Best Place To Buy Generic Viagra Uk
Tadalafil Nedir
Viagra
Generique Levitra 22
Lasix
buy generic levitra vardenafil
Priligy
Levitra Kaufen 10mg
Lilly Cialis 5mg
Cialis
achat viagra belgique
http://buyneurontine.com/ - Neurontine
Viagra Cialis Levitra Compare
Buy Atomoxetine Online India
Wholesale Viagra 100mg
https://buyplaquenilcv.com/ - Plaquenil
cialis trial
Priligy
https://buylasixshop.com/ - furosemide 40 mg
https://buypriligyhop.com/ - Priligy
https://buyzithromaxinf.com/ - zithromax clamydia
Cialis Generico A Prezzi Bassi
Will Amoxicillin Hurt Pets
357 Toronto Drug Store Pharmacy
https://buytadalafshop.com/ - purchase cialis
5mg Cialis Best Price
Stromectol
viagra 100
finasteride
http://buysildenshop.com/ - Viagra
Cialis
Viagra 25mg 4 Filmtabletten