Inżynier - absolwent wyższej szkoły technicznej. Nazwa pochodzi od przedsięwzięć inżynierskich związanych z budową linii tramwajowych na Pradze.
Przed wojną tak nazywała się dzisiejsza ul. Czesława Kłosia, do 1954.04.12 ul. Szczytnowska a do 1979.01.01 ul. Karola Adamieckiego.
Stan obecny:
Nr 1: Kamienica. Powstała ok. 1900 roku.
Nr 3: Dom składowy firmy Antoni Wróblewski i spółka. Powstał w latach 1885-1910, IV budynek w latach 1913-1914. Budynki I, II, III i IV. Firmę założył w 1875 roku Adolf Wróblewski, zajmowała się ona przechowywaniem np. mebli na czas czyjegoś wyjazdu. Po wojnie umieszczono tu Magazyny Państwowego Zarządu Mienia Opuszczonego, potem przez jakiś czas budynek stał opuszczony. Dziś mieszczą się tu galerie i pracownie: Nizio Design International Studio & Gallery, w 2002 roku przeniesiona z NY na Pragę, Galeria i studio MELON Izy Bil i Jędrka Wyszyńskiego. Od 1997 roku, pod nr 11, mieszka i tworzy rzeźbiarz Paweł Althamer.
Nr 4: Studio telewizyjne. Przed wojną mieściło się tu kino Era. Później mieścił się tu teatr, dzisiejszy Powszechny, a także kino Syrena i teatrzyk Niebieski Motyl. W Syrenie, pomimo dolatujących tu pocisków z drugiej strony Wisły, odbywały się regularnie koncerty przy pełnej Sali, a kończyły się zawsze odśpiewaniem Roty. Odbywały się tu pokazy filmowe już we wrześniu 1944 roku. Dzisiejsze budynki powstały na murach starego kina. Mieszczą się tu studia Superstacji.
Nr 5: kamienica Junga. Powstała w 1892 roku. Od podwórza można jeszcze zobaczyć wytarty napis rosyjskimi literami L. Barwich i A. Ju.. W latach `30 mieściły się warsztaty szybowcowe Antoniego Kocjana i Jerzego Wędrychowskiego. Skonstruowano tu szybowce Wrona i Komar.
Nr 6: Remiza Tramwajowa. Stąd właśnie, 11.12.1866 roku wyruszył pierwszy warszawski tramwaj konny z dworca Terespolskiego do wiedeńskiego za 15 kopiejek. Na zapleczu znajdowały podziemne zbiorniki na paliwo, warsztat remontowy i 28 miejsc postojowych. Sama remiza powstała w 1882 roku dla tramwajów konnych (przez jedną bramę wjeżdżały, przez drugą wyjeżdżały), a do 1908 roku dla elektrycznych. Dzisiejsze budynki pochodzą z 1914 roku (1929??). W 1921 roku przebudowano zajezdnię dla potrzeb autobusów wg proj. Juliusza Dzierżanowskiego. Siedem lat później przyjechały pierwsze autobusy z firmy Somma we Francji i tu zjeżdżały na noc. Miały 32 miejsca siedzące i 12 stojących. W bramie zachowały się tory tramwajowe.
Nr 10: Kamienica. Dziś mieści się Biblioteka Publiczna im. Stefana Wiecha Wiecheckiego (który mieszkał nieopodal).
Bloki mieszkaniowe osiedla Praga II. Powstały w latach 1947-1955 wg proj. Jerzego Gieysztora i Jerzego Kumelowskiego.
Data nadania nazwy: 1907 rok